5 PERKARA yang HARUS ada untuk jadi DIRI SENDIRI

I LOVE MYSELF!!

haaaaaa,
nak cite cket nie pasal jadi diri sendiri,
time aku agak muda remaja dolu2,
aku selalu sangat nak ikut orang len,
sebab aku rasa penampilan diorang COOL an cam BEST.
(padahal nye tak)
kenapa aku cakap macam tu?
sebab diorang hidup cam dalam kepura2 puraan.
kita bahasakan sebagai CONTROL.
kira diorang nie x FREE n x bebas.
setuju kan kan?



OK, kat bawah nie aku senaraikan 5 benda asas nak jadi diri sendiri


1) tak yah nak trend sangat. aku pernah dengar nie, KITA TAK KAN TERKEJAR TREND PUN, sebab trend nie x lama.
CONTOH TREND yang aku maksudkan semestinya pakaian. sekarang aku pakai ikut selesa je, lantak la orang nak cakap "eh, dia nie tak style la" REPLY je "SO? ada aku kesah?"
hahaha senang kan.......

2) tak yah rasa diri ketinggalan peredaran zaman. contoh "eh, dia ada iphone la... lawa lak tu" aku reply mcm nie "anak orang kaya bole la, SO?" hahaha pakai semampu yang ada. aku sekarang neh, hp pon SEMPUT, malas lak nak beli baru, tunggu mati btol2, baru aku beli. okehhh

3) tak yah rasa nak femes sangat. bukan pe aku cakap gini, dulu aku try gak nak femes, tapi lagi aku try, lagi aku merudum. hahaha
sungguh tak berjaya.
contoh "femes nya si A tu, dah la ramai peminat, jeles la" REPLY gini
"SO? kalau dia femes ada orang bagi duit? setakat peminat?? CHAT n ADD kat FB bole la. haha

4) tak yah nak kalut sangat. contoh: "ko dah tengok cite korea baru tu? best la." REPLY "err, tak tengok pun, malas, ada masa aku tengok la" huhu "SO?"

5) tak yah nak jeles sangat. contoh "eh, bf si B tu ensem la....." REPLY gini 
"SO? bf ensem ramai skandal, asyik gaduh bole la" huhu

SO? ada yang dah sedar sekarang? 
be urself frends!

I heart U!!  

4 juta nak join makan chocolate cadbury!:

Cik Wedges said...

setuju!!!!peduli apa orang mahu kata..KITA jadi diri KITA sendiri!!!LAGI BEST!!!:)

emy|farid said...

yeSSSSSSSSS, mmg best jadi diri kita sendiri kan! we are in the right pathway cik wedges!

Lieza Nordin said...

setuju tu.. buat apa nk berpura2.. ahaks!! jadi diri sndiri lbh baikk n selesa.. :)

Lieza Nordin said...

setuju tu.. buat apa nk berpura2.. ahaks!! jadi diri sndiri lbh baikk n selesa.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...