Jangan Perbetulkan Salah Orang Je....

Assalamualaikum...

"Eh, bos tu kan, sepatutnya dia buat macam ni, macam tu,
bos kat tempat lain lagi best dari dia ni tau"


"Kakak tu sembahyang, jaga sopan santun, tapi tak tutup aurat"


"Dia tu ustaz je, tapi perangai tak macam ustaz pun"

Itu adalah ayat2 orang yang tak berapa nak sedar diri sendiri
yang serba KEKURANGAN, tapi nampak kekurangan orang
lain.
Sila angkat tangan sape penah buat macam tu, err aku pernah
je. Tapi kena la ingat selalu kan, diri sendiri lagi la banyak
kekurangan, tapi konon nak betulkan kekurangan orang.
Sepatutnya betulkan kekurangan diri sendiri sebelum nak betulkan
orang lain.

Orang yang banyak betulkan kekurangan diri, tak akan ada masa
untuk betulkan kekurangan orang lain. Maksudnya dia tak akan
ada masa untuk MENGUMPAT orang lain. Mari kita renungkan
bersama....

best!

6 juta nak join makan chocolate cadbury!:

Encik Fikhri said...

adekah itu gear auto viva?

ctk said...

betul tu...sebelum nk mengumpat, cermin diri dulu tu sempurna ke x...huhu

Eza Boom Boom :) said...

gajah dpn mata kta nampak, kuman di sebelah tak nampak.. huhu.

emy|farid said...

fikh: adehhhhhh, terselah keanggunan diriku yang tak berapa pas pakai manual, -_- haha

ctk: cermin byk jual kan kat kedai? (ayat time sekolah dlu bila nyampah ngan perangai kwn) hahaha

eza: sangat setuju, meh kita guna peribahasa tu, hehe

afzalsukasuki said...

liquid-kan je kesalahan2 yg pernah dibuat ---> kalau rasa diri tu dakwat :)

nanakimie said...

betul tu sis,nak kata org kena ngk diri sendiri dulu kan,xdela org mengata kita balik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...