Pernah Tak Rasa Kasihan?

Assalamualaikum,

Kasihan tengok mereka tunggu bas, van, keta.......
Kasihan tengok mereka bawah panas ngan anak kecil......

Macam kejam tak bila cakap kasihan je?
Nak tolong, tapi takut. Ye TAKUT.

Bila aku hanya mampu tengok mereka tengah tunggu
apa jua kenderaan yang boleh bawa mereka ke tempat
yang dituju.

Aku sangat teringin nak tolong. Tapi TAKUT, haish
sudah2 la cakap takut. Want to know WHY?
Sebab aku takut mereka penyamun, perompak,
perogol bersiri, apa jua watak2 jahat yang mereka
mampu mainkan.

Apa ke sangat jahat otak aku fikirkan benda macam tu?
Hmm tapi serius, mak banyak kali pesan, nak buat baik
boleh, tapi jangan diri sendiri teraniaya....

Doakan aku selamat bila aku bertujuan baik..... :)

mcflurry horlick yang aku rasa sgt manis!

7 juta nak join makan chocolate cadbury!:

zieyzain said...

iyah, sypun fikir cam tu.alahaii~

* nakk sket mcflurry.sedapnyaa..=)

Yumida said...

aah..bkn jer org tu..myb sy pn sm kot..ye la skg dh mcm2 jns org..sukar utk dipercayai..bukan berprasangka buruk..tp sikap berhati2 tu kena ade..berwaspada!
insyaAllah, andai seseorg itu ade niat baik..Allah akan membuka hati org lain agar senang dgn kehadirannnya
follower ke 236

Pok Amai-Amai said...

Kite kesian tp kite tak mampu nak bt ape2. Tp klu mampu, ape salahnya? Cumanya, tawakal pd Allah. Klu kite asik berpandukan rs takut bile setiap kali nak tlg org...alamat dunia ni makin huru-hara la jawabnya.

emy|farid said...

zieyzain: jom kite g mcd nak? hehe

yumida: insyllah kan? semoga kita dilindungi bila berniat baik ni

fara: betul gak tu fara, thanx bgi semangat. :) akan jauhkan rasa takut tu

ctk said...

apepon hati2 ye emy :)

Encik Fikhri said...

feberet kot mcflurry tu..

em,same la kite..ak kalo nk tolong orang tapi nmpk cm tak kena je..tak pnah lak tnmpk nenek2 bjalan sorang ke..kalo ade,yang tu msti slamat utk dtolong..

emy|farid said...

fikh, sedap kan? kan? kan? hehe
ye la, kalau nenek tu aku tolong gak,
tapi u know what aku dah tolong org hri tu,
ngeeeee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...