Melayu ke tak?

Assalamualaikum.........

Sebelum benda nak cite melayang2 cam semalam,
bek aku tulis kan kat sini....
Al-kisah.......jeng jeng jeng

Abang kandung ku, huhu call pagi tadi, ayat beliau
berbunyi:
"Ma, boleh fax kan tak sijil lahir ma yang ada state 
kan MELAYU di situ"

My mama: "Y??" eh sepeking London pulak. haha

Bro: "Pinjaman nak beli rumah tu dah lulus, tapi
pemaju rumah tu nak MELAYU JE yang duduk sana"

Al-kisah *banyak tol al-kisah!* kami ni berketurunan
KEDAYAN, hokey. Ko bukan Melayu eh? Ko asal mana?
*jangan tanya soalan sakai boleh?* EH, marah? haha
gurau je.......

Okeh, nak jadikan cite, ce logik seket, means kan kan~
dia tak nak bangsa Cina n India dok kawasan tu! 
Boleh tak buka suluh tu?? Kami Islam ngek, whatever it is,
maksud dia nak Melayu, dia nak bentuk komuniti Islam 
kan?? ERRR memang menyirap tol aku.

Kalau aku yang ada kat situ memang aku tonyoh2 akal
orang yang nak bukti Melayu ke hape, nasib baik mak i
Melayu.

p/s: jangan sakai sangat ngan bangsa2 etnik kat Sabah n 
Sarawak. aku pun tak paham kalau korang ka sekolah
tak pernah belajar Sejarah ke, moral ke. harap buka mata!
KEDAYAN adalah SUKU YANG SEMUANYA ISLAM.
sekian.........

#nak joget2 tarian sarawak jap. ngeeee....

6 juta nak join makan chocolate cadbury!:

faraherda.razalan said...

Awak org mana ya?

LiNda said...

huhu..jgn marah2 dear :)

eszyamin said...

hai kak..semalam pun ada cite melayu yg mak dia tah apa x suka sgt dgn org bukan melayu..cina muslim nk kawen dgn anak die pon dia x bg..akhirnya die yg sesal sendiri..

kak x dpt kad pon..cane nk pegi majlis akak ni? huhu

Cik Jannah said...

haha. org sabah?

Izara4eva™ said...

aiyok mcm tu pun ada ka. iskk

moizate said...

confirm org sarawak, ala biasela manusia zaman skang. x pernah tgk bangse lain selain melyu heheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...