Dunia moden makin banyak karutnya.

Assalamualaikum......
Ada beberapa perkara yang aku rasa menyeramkan aku.
Bukan nak cite hantu eh, hehe
tapi serius seram.

1) Santau menyantau.
Yang ni aku sangat takut. Nauzubillah..... Jauhkan please.....
Kadang2 orang tak percaya benda ni boleh bawa maut.
Tapi orang terdekat aku ada meninggal kerana santau ni.
Budak tu kecik lagi, umur 11 tahun, kena santau hanya kerana satu sentuhan.
Kejam giler 'orang' yang buat macam tu.
Budak tu tak de salah kot.
Kenapa diorang sahkan dia kena santau?
SEBAB dia selalu tengok benda yang bukan2.
And time dia meninggal, darah dia pekat sangat warna hitam.

p/s: Al-Fatihah untuk arwah.

2) Kerosakan akhlak remaja.
Malas nak cite kot. Tengok sendiri. Tak yah bersorok. Celah mana pun boleh nampak.
Salah satu sebab terpengaruh kat benda2 yang diorang tengok kat intenet.

p/s: anda lebih arif berbanding aku.

3) Hilangnya rasa hormat sesama manusia.
Yang ni pun banyak sangat kalau aku nak huraikan.
Tapi yang aku nak cite kejadian semalam, aku pegi makan
kat restoran fast food. Ada 'pakcik' tu, g bayar kat kaunter
main baling je duit.
'Abang' kat kaunter tu pulak memang geram n dia cakap
dah bosan kot banyak duit. haha lawak abang tu.

*sentap mak....... haha 

3 juta nak join makan chocolate cadbury!:

eyryn said...

name je moden.
tapi, fikiran makin kolot :)

faiz fakhirin said...

Mungkin sebab pemakanan sekrng byk enxim babi..so generasi baru byk muncul perangai cam babi...

Hana Soffelia said...

Dunia moden tp mentaliti plg kuno. sekian. ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...