Main mati syahid.


"Anak Palestin main-main mati syahid, anak Malaysia main-main nyanyi, jadi retis, pondok2, couple2...."
Orait pada pandangan aku, semua ni terjadi bergantung kepada persekitaran kita, ye tak?
Kalau Malaysia ni tempat peperangan *nauzubillah...* tak mustahil anak-anak kita jadi camni gak.
Kiranya persekitaran itu mendidik anak-anak ini secara tidak langsung.
Bayangkan jika anda ingin mendidik anak-anak Malaysia hal mati syahid, aku rasa agak mustahil. 

Then, tak ada yg perlu aku huraikan dengan lebih lanjut, masing2 ada pandangan sendiri.... 
Wallahualam.....

Assalamualaikum...... 



6 juta nak join makan chocolate cadbury!:

Miss Nadya said...

betoi gak kn?

Ini Kisah Tia said...

setuju ! bergantung paa persekitaran .. tengok tempat kita , banyak sangat penyanyi sampai bebudak pundah ada cita2 nak jadi penyanyi ..

CINTA UNTUK KITA said...

nauzubillah.. hmm mmg btul, anak2 akan trpngruh dgn kdaan skliling.. sy ckp je tp ank tak ada lg, sbb blum kwin.. cm ne nk ada ank.. kan3? hehe ;p tp mmg btul pun fakta tu..

Encik Fikhri said...

aku main kawin2 je zaman dulu..paling best versi main kawin cerai..sbb slalu tengok kt tv artis kawin cerai.haha

eyryn said...

memang pun..
bersyukur laa negara nie aman ..

Pok Amai-Amai said...

Relevan! Kanak2 sini berangan jadik artis. Suke entri nie...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...