ADLIN AMBIL ALIH RANCANGAN SEMANIS KURMA.

eh, jangan terkejut, nie kira pandangan aku je.
hehehe 
bukan pe, SEMANIS KURMA hari nie macam diambil alih Adlin Aman Ramli.


before aku teruskan penulisan aku nie, aku nak ==minta maaf== kat sesapa yang tak suka kat Adlin nie.
tak suka jangan baca ok. hehe

kenapa aku cakap Adlin seperti ambil alih rancangan SK nie.....
ok, nie sebab2 aku (from my opinion)

Adlin lantang berkata-kata,
tapi dalam kelantangan dia @ loud dia ni, bukan cakap kosong,
ada input and ayat dia tersusun.
sangat terbaek, aku dengar dengan khusyuk je.

Adlin bagi pendapat berdasarkan pengalaman,
aku suka cara dia nie, 
sebab dia mula dari 0 and sekarang dia dah mendapat tempat di dalam industri hiburan.
(err, aku bukan nak mengangkat@mengagungkan selebriti nie)
-pendapat saja-

Adlin dan Mel menghormati majlis,
Adlin datang bersongkok manakala Mel bertudung. (before nie ramai selebriti datang tak pakai tudung)
Cun sangat la kalau nak mengacara. hehe

Adlin seakan selalu dah datang ke rancangan nie,
Adlin boleh gelak2 and relax.
kadang2 ada artis yang dijemput nampak takut2 and tak selesa.

Ok, sesapa yang terlepas, g la tengok kat utube, sangat tersusun ayat Adlin walaupun tak de hadith dia tapi ayat yang dia cakap disokong dengan logik and realiti kehidupan. Sangat positif . 
(topik yang dibincangkan Ipar Kaki Kepoh)

PESANAN TIPS2 RUMAHTANGGA DARI ADLIN AND MEL:

=simpan masalah peribadi sendiri, jangan buka ruang untuk orang lain mencelah hal rumahtangga kita sendiri=
susah senang bersama and berdua. (boleh minta nasihat mak sendiri and mak mertua)

=meraikan keluarga bersama dengan ipar2 dan adik beradik. (bukan hanya time raya) Istilah Family Friends (kawan2 rapat yang dianggap keluarga) harus selalu gathering bersama. kesederhanaan itu penting.

PESANAN TIPS RUMAHTANGGA DARI 'LING' (USTAZAH AND SUAMI) :

=jangan mengata keburukan orang lain.

=jadilah orang yang sentiasa beramal dan berilmu.

=doa yang harus diamalkan Surah An-Nam ayat 30-31 (boleh menundukkan orang supaya menghormati kita)

=buat kebaikan kepada orang lain, akan dibalas 1000 kebaikan.

p/s: topik minggu hadapan 'suami lebihkan kawan, isteri makan hati'.
nantikan minggu hadapan.

*selamat harijadi ustazah hari nie*


5 juta nak join makan chocolate cadbury!:

Nabiha Zaidi said...

terbaek! :)

emy|farid said...

mish aple: o yeah! kongsi ilmu~

zahidah seran said...

nak tengok minggu depan lah. =)

emy|farid said...

kita tgk sesama k, hehe
tpi x tau sap selebriti nya. tapi sgt bgus tgk rancangan ni, santai2 je.......

jasonbob said...

converse shoes
yeezy boost 350 v2
yeezy
moncler
supreme outlet
yeezy
lebron 16 shoes
air max 270
yeezy boost 350 v2
off-white
xiaofang20191225

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...