Ketagih minum.

Assalamualaikum...
Sape penah ketagih minum?
Apa2 je minuman kay, bukan minuman keras tu,
hehe

Aku ada ketagih tu, ketagih Nescafe.
Susah kot nak buang, macam ketagih rokok lak.
Start minum nescafe ni taim abes form5,
masuk form6. Kakak yang bagi pengaruh ni.
Kakak taim tu dapat KPLI, jadi keja n study.

Konon selalu la stay up ngan kakak. Then
nak bagi mata segar kononnya minum la
kafien ni, pergh mula2 macam tak de hal.
Lama2 ketagih, sarapan pun nak nescafe,
padahal selalu sarapan teh je, tak pun milo.

Then g sambung study menjadi2 lak ketagih,
1hari leh sampai 3 kali minum nescafe, susah tol \nak insaf.

Tahun ni berazam tak nak minum dah. Alhamdulillah
minum gak, tapi tak ketagih dah. YEAH!!
macamana leh behenti?? mula2 tak tahan tol nafsu nak
minum, tapi konon asal nak minum je buat teh susu,
pas tu sarapan pagi g minum air kosong je, memang rasa
macam KOSONG sangat. tapi BERJAYA kot. GEMBIRA!!

hehe ekceli nescafe n kafien ni bahaya untuk kesihatan.
sebab tu nak bhenti :)

4 juta nak join makan chocolate cadbury!:

Pok Amai-Amai said...

Kuat sgt kot kaffein dlm nescafe tu? Rmi yg addict.

emy|farid said...

aah kan...... susah betol nak buang, nasib bek skg dah selamat. hehe

Encik Fikhri said...

bnyk kburukan ke?nseh baik ak tak ketagih pon..teh lg la aku xleh minom..milo je la..mcm budak2 je..

emy|farid said...

minum milo anda jdi kuat dan sihat! haha ptot la ko knk2 riang!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...