Stone Fire

Assalamualaikum...

Nak tanya, sifat BATU API tu macamana ye?
maksud aku macamana kita nak klasifikasikan
dia sebagai batu api?
*kemain ayat aku*

Contoh situasi,
Cik A rasa tak puas ati ngan sikap Cik B, then Cik A cakap
kat Cik C, kira nak luahkan perasaan kat Cik C la, Cik A
just cakap benda apa yang dia tak puas ati tu, tapi Cik C
dah bersangka buruk kat Cik B.
Macam ni kira Cik A batu api ke? hmm......

HELP!

7 juta nak join makan chocolate cadbury!:

Pok Amai-Amai said...

Klu org tu suke hasut2 awak la....hati2 la ye?

✿✿mamAuni✿✿ said...

Cik A dan Cik B ni bergaduh sampai tak bertegur sapa..pastu Cik A ni mengadulah dengan Cik C masalah dorangni..Cik C bukannya nak bagi nasihat, malah terus menceritakan kat Cik A yang dia pernah dengar Cik B ni mengata macam2 sal Cik A.

kesimpulannya : Cik C bolehlah diiktirafkan sebagai batu api..hihihi

LiNda said...

batu api tu yg suke lage2kan org smpai gaduh..bukan laga kepala tau..hihi

emy|farid said...

tq korang, rasanya aku dah faham..... :)

Ini Kisah Tia said...

batu api ni , kira macam melaga2kan orang .. dua org dah gaduh then yang sorang batu api ni pi hasut sorang2 sampai tambah gaduh dua org tadi .. kalau salah , tolong betulkan saya ..

eszyamin said...

batu api ni batu neraka kot..mulut cam selaka saja lah kekdahnyer..

pha is said...

kalau dalam situasi ni, rasanya cik A bukan dikatagorikan sebagai batu api.

tapi, kalau cik C bagitau cik B yang Cik A cakap mcm2 pasai cik B, dan cik C ni tambah2 lagi cerita (reka) supaya cik B betul2 marah kat cik A, haaa, mcm tu, cik C rasanya baru dpt dikatagorikan sebagai batu api.

rasanya la.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...