Pilihan Di Tangan Anda. [Khas Untuk Kaum Adam]

Assalamualaikum semua,
salam maulidurrasul. sayangi Nabi kita Muhammad SAW......

Kata-kata ni saya cedok dari SUMBER. 

JADILAH SEORANG KETUA DAN BUKANNYA TUAN.

Ketua memberi inspirasi kepada mereka,
Tuan mengerah orang bawahannya,

Ketua bergantung kepada semangat muhibbah,
Tuan bergantung kepada kuasa,

Ketua mencerna kemesraan,
Tuan membangkit ketakutan,

Ketua sentiasa berkata kita,
Tuan sentiasa berkata saya,

Ketua menunjuk apa yang salah,
Tuan menunjuk siapa bersalah,

Ketua menunjuk cara sesuatu kerja berjalan,
Tuan tahu sesuatu kerja berjalan,

Ketua diberi penghormatan,
Tuan meminta penghormatan,
harimau ganas ni pun kalau dia tak jentik kita, kita rasa nak peluk2 je kan?

Mungkin kita memandang kata2 ni untuk BOS sahaja.
Tapi bagi emy ni untuk ayah/abah/bapa/papa/dady......
So, bagi yang bakal menjadi ayah,
bersedialah, jangan hanya tahu mengarah anak dan isteri...
janganlah menjadi TUAN.

Banyak sangat isi tersurat and tersirat.
Memang betul kan kalau ketua yang kita tak berapa nak gemar,
kita susah nak bagi penghormatan.........

tetiba entry insaf.... huhu untuk kaum Hawa yang menjadi ketua pun sama gak tau, beringat.

#nak sms ke nak kol?

7 juta nak join makan chocolate cadbury!:

Encik Fikhri said...

baik puan.err,ko pon kne beringat jugak ye..jangan jadi queencontrol sangat pas kawen nnti ye..haha

Mr. Doctor said...

InshaAllah.. Kalau mencontohi Rasulullah dalam menjadi ketua kompem vogue dunia akhirat.. hehe

syafiqakarim said...

yeay.betul ni.haha.
jadi ketua yg adil semua nya :)

Bobo said...

betul tu..yg penting jdlah org yg baik hati :)

rimau tu comel tp takut la hehe

pha is said...

insyaAllah... akan ingat pesanan ni.. hehehe

Gary Asip said...

adakah aku layak menjadi ketua?.. hhmmm...

qamarguyz said...

Assalamualaikum..
hmM, entry yg amat bermanfaat & penuh makna..patut b4 ni ada yg takut kat sy, dah terjadi tuan agaknya..
huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...