Hidangan Tengahari Dari Mak

Entry ni hepy! hehe

YoYo & CiCi emoticon

Ok, kenapa hepy? selalu tengahari mak balik lambat, so mak masak lambat. kadang2 petang baru makan.
hari nie bezzzz mak masak spesel hidangan kampung.


yang ni udang besar. kitorang panggil UDANG GALAH. sedap woo,
mak masak rebus besa je, *dah nak abis bru amik gambo. hehe YoYo & CiCi emoticon


yang ni pulak, ingatkan ikan kembong besa. mula2 buat tak tau sebab agak muak. 
then aku amik gak sekor. uhh rupanya pekasam. *pekasam ni tak de bau. makcik yang buat. 
makcik buat macam ni, kat tengah2 (tempat perut ikan ni *selepas perut ikan dibuang dan dibersihkan, sumbat la ngan buah mempelam, then simpan dalam peti ais semalaman, esoknya dah boleh goreng. 
sedappppppp LIKE sangat2.

p/s: orang kampung cam aku layan la makan macam ni, anda? hehe okbye assalamualaikum.....
selamat menjamu mata *selera

7 juta nak join makan chocolate cadbury!:

♥ Elin ♥ said...

hmm sedapp tgkkkkkkkkkkkk udang..

emy|farid said...

elin: mmg sedap. lapa x? hehe meh makan

zahidah seran said...

suka pekasam..
akak tekak org kg juge...=)

PCL said...

wah pekasam!! ..kalau ikan air tawar lg sedap tu...

sue perbs.. said...

tk penah rase pekasam.. teringin la nk rase

emy|farid said...

kak zahidah: sedap je makan masakan mak. hehe

PCL: tak makan ikan air tawar. hehe pa pe pun mmg trbaik la pekasam

emy|farid said...

sue: harus rasa, masam2 mc ikan masin ye jugak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...