Tak Takut Kena Kidnap Ke?


Kejadian petang tadi,

Makcik : Dia (kazen) ni tak tau lagi sure ikut ke tak pegi Kuching hujung tahun ni. Ye la, bos dia ajak dia g Thailand.

Aku: Ehhhhh! *nada agak keras*. Wat?? pegi Thailand?

Kazen: Ish, ko nie, pikir lagi bukan2 kan.... 

Aku: ye la, pegi Thailand kot. 

Makcik: Haah, macam ayah dia nie jugak la, mula la tak leh nak tdo malam empat puluh empat hari sebab takut anak dia kena jual kat Thailand. Pegi 3 hari je pon, bukan lama. Bos blanja pegi sana, tengok ofis kat sana plak.

Aku : oww, ingatkan buat apa la tadi. (tapi still cam seram kan) hahaha

Betapa besarnya kasih ayah tu kan, memang sentiasa risau kalau anak dia tak de depan mata. Walaupun kadang2 ayah tak tunjuk kasih sayang dia terang2, tapi dalam hati dia memang sayang sangat2. 
Kes kazen aku ni pulak anak bongsu, lagi la ayah dia risaukan. 


*haa, ni la kazen aku (kiri). lawakan dia? ayah mana la tak risau kan anak comel macam ni kan..... 
*tak comel pun risau gak...... (macam aku) eh, hehe
*yang kanan tu abaikan, *nape la muka aku hitam tem ni? tak cukup cahaya kot. haha

10 juta nak join makan chocolate cadbury!:

Ini Kisah Tia said...

ingatkan adik beradik . muka dah nak hampir sama :)

MissCt a.k.a MuqDeq said...

Tp mmg menakutkan kan.. Thailand tuuuu... KihKih...

Run Away said...

thailand tu dikira bahaya tu...;d

cik pulau said...

mana ada ayah yg xsayangkan anak kan... heee~

Ai-Sis said...

bebanyak berdoa yea.insya~Allah semuanya akan selamat :)

emy|farid said...

tia: mmg ramai ckp muka kitorg hmpir sma, tapi dia ni lgi comel n pandai makeup. emy x reti, hikhik

missCT: ahaha, btul, kalau emy mmg seram.

runaway: mmg bahaya..... mcm2 ada kt sna....

cik pulau: kalau tak tunjukkan syg pun dlm hati dia syg kan?

ai sis: semoga selamat semuanya

Muhammad Nur Hidayat 喜达亚 said...

what? THAILAND!! (terketar kaki sy dgr {baca} perkataan tu) bahaya dkt THAILAND!! kna byk hati2 tau!!! depa byk ILMU (pham2 jela k?)

emy|farid said...

m.nurhidayat: betul2 tapi doakan kazen sy ok2 je kan

zahidah seran said...

kehkeh..
macam mak2 takutnya ye emy..=)
mak pak mana xrisau...

emy|farid said...

kak zahidah: aah, ni mcm mak2 dh punya risau ni, kazen rapat. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...